Home Opinie Dziwny jest ten Chełm! P jak promocja miasta
P jak promocja miasta

P jak promocja miasta

0
0

„Miliony widzów przed telewizorami” i „wspaniała frekwencja przed sceną, wg różnych szacunków ponad 15 tysięcy widzów” podczas finalnego koncertu Wakacyjnej Trasy Dwójki to „najlepsza kampania promocyjna dla Chełma, jaką mogliśmy sobie wyobrazić” – chwali się na oficjalnym profilu społecznościowym urząd miasta Chełma. Zamiast bujać w obłokach, zejdźmy lepiej na ziemię. Tym bardziej, że telewizyjna impreza kosztowała Chełm dwa-trzy razy więcej niż inne miasta.

„Miliony widzów” zweryfikowała już TVP, podając że koncert z Chełma przed telewizorami oglądało średnio 1,545 mln widzów. A co z kilkunastotysięczną frekwencją przed sceną w chełmskim parku?

W Chełmnie, na największym na Pomorzu rynku (111 m x 156 m), w inauguracyjnym koncercie Wakacyjnej Trasy Dwójki uczestniczyło około 12 tys. osób. W Zamościu na wypełnionym po brzegi Rynku Wielkim (100 m x 100 m) bawiło się około 10 tys. ludzi.

Jakim cudem, według urzędu miasta Chełma, przed sceną w chełmskim parku miejskim, na ok. 3 tys. mkw. (wypadałoby od tego odjąć jeszcze powierzchnię zajmowaną przez wieże z reflektorami, punkt obsługi technicznej oraz krzewy i parkowe rzeźby) udało się zmieścić ponad 15 tys. osób (prawie jedna czwarta mieszkańców miasta!), skoro organizatorowi imprez masowych wolno wpuścić maksymalnie 2 osoby na m kw. ? Nie wiadomo.

Ogromna scena zajmowała powierzchnię ok. 45 m x 20 m

15 tys. osób na koncercie Wakacyjnej Trasy Dwójki przed sceną? (Źródło: Google Maps)

„Dzięki przesunięciu pieniędzy przeznaczonych na „Kolory Muzyki” i organizacji koncertu wspólnie z Dwójką – czytamy dalej na profilu FB chełmskiego urzędu miasta – mogliśmy pierwszy raz uczestniczyć w widowisku na najwyższym, światowym poziomie, z gwiazdami muzyki rozrywkowej z Polski, a nawet zagranicy, jednocześnie promując Nasze Miasto w całym kraju! Tym bardziej, że koszt organizacji koncertu „Lato, Muzyka, Zabawa – Wakacyjna Trasa Dwójki” nie przekroczył wydatków ponoszonych w poprzednich latach na „Kolory Muzyki”, oscylujących w granicach 300 tysięcy złotych, a pieniądze przeznaczone w budżecie na promocję i kulturę zostały wykorzystane najlepiej, jak to było możliwe.”

Abstrahując od najwyższego, światowego poziomu kiczu (chełmscy urzędnicy najwyraźniej niewiele w swoim życiu koncertów widzieli), porównajmy koszty. W Łomży koncert Wakacyjnej Trasy Dwójki zorganizowano dzięki środkom z budżetu urzędu miasta w wysokości 150 tys. zł oraz dofinansowaniu 100 tys. zł z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku. Impreza w Katowicach została sfinansowana z budżetu miasta w wysokości 150 tys. zł i dofinansowana przez urząd marszałkowski w wysokości 150 tys. zł. Koncert w Chełmnie kosztował chełmiński urząd miasta 100 tys. zł, a urząd marszałkowski dołożył 200 tys. zł.

Czy wydanie 300 tys. zł z budżetu miasta Chełma na transmisję koncertu disco polo w TVP 2 rzeczywiście było sukcesem promocyjnym? Jak Wakacyjna Trasa Dwójki wypromowała Chełm? Ano, dokładnie tak, jak wśród mieszkańców Chełma zdołała wypromować Toruń, Chełmno, Łomżę czy Stalową Wolę. Bo Katowic, Gdańska czy nawet Rzeszowa promować nie ma potrzeby – wielu chełmian dawno już tam wyemigrowało w poszukiwaniu pracy i lepszych warunków życia.

Kamirianna

REDAKCJA Redakcja wirtualnychelm.pl pracuje codziennie, aby dostarczyć Ci ciekawe i przydatne treści. Naszym najlepszym wynagrodzeniem jest Twoje zaangażowanie – udostępniaj proszę nasze teksty na Facebooku i buduj z nami społeczność wirtualnego Chełma!

SKOMENTUJ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *