Home Edukacja Reklama coli w spektaklu dla sześciolatków?
Reklama coli w spektaklu dla sześciolatków?

Reklama coli w spektaklu dla sześciolatków?

0

Czy lokowanie produktu w postaci niezdrowego słodkiego napoju typu cola w spektaklu „Skrzaty” dla widzów w wieku 6+, na który 5 października o godz. 14.30 bezpłatnie zaprasza Chełmska Biblioteka Publiczna, ma jakiekolwiek uzasadnienie? Przedstawienie zostało przygotowane przez Teatr Studio Wyobraźni w ramach ogólnopolskiej Nocy Bibliotek oraz projektu „Literacki Chełm: cykl wydarzeń kulturalnych” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Widowisko „Skrzaty” – jak czytamy w zapowiedzi – jest autorską kompilacją wierszy Juliana Tuwima, Marii Konopnickiej i Aleksandra Fredry. Bohaterami historii scenicznej są dwaj krasnale wędrujący po świecie z plecakami pełnymi wierszy. Rozkazem króla skrzatów Kilkujadka zostają wysłani ze swojej ojczyzny Szuflandii w świat z arcyważną misją zebrania i ocalenia wszystkich zapomnianych wierszy.

W radiu i telewizji kwestię lokowania produktu reguluje ustawa o radiofonii i telewizji, wyraźnie stwierdzając, że lokowanie produktu jest dopuszczalne wyłącznie: w postaci nieodpłatnego udostępniania towaru lub usługi do wykorzystania w audycji, w szczególności w charakterze rekwizytu lub nagrody, z wyłączeniem audycji dla dzieci.

Czy lokowanie produktu w spektaklu teatralnym dla dzieci, w tym konkretnie przypadku niezdrowego słodkiego napoju, jest prawnie dopuszczalne? W tej sprawie winni się wypowiedzieć prawnicy. Z całą pewnością jednak chełmskie „Skrzaty” nie promują wśród najmłodszych zdrowych wzorców odżywiania.

REDAKCJA Redakcja wirtualnychelm.pl pracuje codziennie, aby dostarczyć Ci ciekawe i przydatne treści. Naszym najlepszym wynagrodzeniem jest Twoje zaangażowanie – udostępniaj proszę nasze teksty na Facebooku i buduj z nami społeczność wirtualnego Chełma!

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *